2007. június 19., kedd

Raindrops Keep Falling on My Head...

Tegnap esett az eso. Eloszor, miota itt vagyok. De ugy rendesen esett.
Nem is lett volna baj, ha nem epp vacsorazni indulok az ugy 20 perc setara levo etterembe.
Kabe 5 perce lehettem uton, amikor rakezdte... bealltam egy fa ala, mondvan, hogy megvarom, amig elall. De nem akart elallni. Legcelszerubbnek az latszott, hogy hazamegyek. Utkozben olyan szinten elaztam, mint mar regen nem.

Ugy egy ora mulva alabbhagyott, utnak indultam ismet. Termeszetesen megint rakezdte, de csak akkor, mikor majd majdnem odaertem, igy mondhatni a nagyjat megusztam. Visszafele viszont bokaig (mondjuk inkabb es lábszárig... vagy lábszarig) ero vizben vezetett az utam. Inkabb nem is akartam tudni, miket oldott ki az eso az utcan levo hm... dolgokbol, amik a cipomet toltottek meg.
Ez volt az elso talalkozasom az esovel itt - es hol van ez meg az igazi monszuntol!

Ellenben tegnap sikerult megnezben ismet egy-ket dolgot a varosban. Dinesh - aki olyan mindenesfele itt az irodaban, es o lett kinevezve mellem fuvarosnak - vitt el a motorjan a turara. Nem mondom, utkozben eszembe jutottak a helyi autok es riksak, amiknek a szelvedoje tele van ragasztva Jezustol Ganeshig az osszes letezo vallas szentjevel... dehat tobb millio ember motorozik errefele, ok is tulelik valahogy.

Eloszor aRipon Buildnget neztuk meg, ami Chennai egyik jelkepe, de bevallom oszinten nem igazan tudom pontosan mi celt szolgal. A Corporation of Madras (ujabban Chennai) nevet viseli es valamifele hivatalok vannak benne, leginkabb polgarmesteri hivatalnak mondanam. Itt van ugyanis a polgarmester irodaja, nomeg mindenfele general... secretary es ilyenek. Foepitesz, fovillamossagi ugyosztaly, stb.
Az epulet fenykoraban gyonyoru lehetett, de ahogy az a legtobb ilyen epulettel van errefele - elegge lepukkant mar. De nekik jo az igy is.

Utana a High Court-ra vezetett az utunk, ez egy hatalmas epulet egyuttes kellemes zoldovezetben - azt mondjak a londoni utan a vilag legnagyobb jogi intezmeny egyuttese. Birosagok es azok osszes letezo kapcsolodo hivatalai.
Annyi ember zsizsegett bent, hogy nalunk ehhez kepest ures a Varosliget majus elsejen. Node gondoljunk bele, itt 7 millio ember el. Ha csak egy toredekenek van eppen ugyinteznivaloja...

Nem is csak az itt folyo tevekenyseg volt erdekes, hanem maguk az epuletek. Az 1890-es evekben epultek monumentalisak, es kimondottan szepek (bar kicsit mar ezeknek is megkopott a fenye), mind un. indo-szaracen stilusban epult. Alapvetoen voros szinre festett tegla, sok helyen diszitett balkonok, ablakok, a tetejukon jellegzetes kupolak.
Itt talalhato David Yale, a kormanyzo Elihu Yale fianak mauzoleuma is. Na, ki volt Elihu Yale? (A vezeteknev sokat elarul...)

Erdekes volt a labirintus-szeru folyosokon bolyongani, ahol talaros ugyvedek, ugyeszek, mindenfele alkalmazottak vonultak fel-ala irgalmatlan mennyisegu papirral a honuk alatt, valamint rengeteg ugyet intezo ember acsorgott, tenfergett, varakozott.

A papir Indiaban igen fontos szereppel bir. Amirol nincs papir, az nem hiteles, komolytalan, vagy nem is letezik. Ez az intezmeny a burokracia fellegvara. Sajnos nem sikerult megfelelo fotokat keszitenem, de a targyalotermkben, vagy akar egy masodrangu irodaban olyan mennyisegu papir volt, amit el sem tudtok kepzelni. De valyon minek? Kizart dolog, hogy abban a kupacban barki barmit megtalaljon. A padlotol 3 meteres magassagig halmozott kupacok aljan szerintem 30 eves dokumentumok voltak. Es ez volt minden egyes helyisegben. Emlekeztek meg a CIB "Vallatas" c. relkamfilmjere? Na, az a diszlet itt a valosag.
Ajtok nem nagyon voltak, vagy ha igen,mind nyitva. Kulon erdekesseg volt, hogy barhova be lehetett nezni,menni, nyugodtan beulhettel egy targyalasra. En is beneztem valahova, ahol eppen folyt egy targyalas: biro a pulpituson, 3-4 fekete talaros a pulpitus alatti nagy asztalnal, egy no a "fakerites" mogott (vagy vadlott vagy tanu) plusz 4-5 rokon, ismeros, akarki hatul szekeken. Ram se hederitettek. Persze a termek merete is segitett ebben, ugy 30*15 meteres volt a targyaloterem es legalabb 10 meter magas.

Utana elmentunk meg egy kilatoba (Anna Tower) nem nagy szam, de szep park kozepen allt es jo volt a kilatas.

Ma, miutan delben keltem fel es egyaltalan nem ereztem magam valami rozsasan, ugy dontottem, hogy irodai munkara adoma fejem es csak 4-kor mozdultam ki enni, valamint elmentem a Pondy Bazaar-ba. Ez egy erdekes vasar a varos egyebkent is bevasarlo ovezeteben, egy kb. 500 meteres utcaszakasz, ahol leginkabb ruhat es haztartasi eszkozoket lehet venni, de azert volt itt egyeb is. Az epuletekben talalhato boltok elott hagytak jarni-kelni ugy masfel metert a gyalogosoknak, a jarda tobbi reszet az arusok foglaltak el.
Miutan mosatni meg mindig nemtudtam (talan vegre holnap) es az osszes ruham (5-6 polo es 3 nadrag) mar elhasznaltam, tartottam egy emergency shoppingot, vettem 4 polot (darabja 100 rupia) es egy gatyat (kemeny 650 ruppo). Jol elkoltottem ugy 4500 forintot.
Egyebkent nagyon jo cuccokat arulnak, ide meg biztosan visszajovok. Az indiai ruhak egyebkent is jo minoseguek. Ha megnezed az otthoni ruhatarad, biztos vagyok benne, hogy kb. a fele Made In India (meg akkor is, ha nincs beleirva :)
Csak itt sokkal olcsobb.

Kepek hamarosan...

Hallom otthon sem faztok. Helyes. Jo dolog a szolidaritas. Aki pedig melyen egyutt akar erezni velem, annak irany a szauna. Utana pedig tessek vizzel felengedni a tarsashaz udvarat es abban jarkalni (kutyaszarostol :)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

szerintem nálatok most jobb idő van mint itt...tegnap árnyékban 34,8 fokot mértem...minden este locsolom a kertet kb 2 órát...másnapra meg olyan az egész mintha két hete nem látott volna vizet...a madarak a legmókásabbak...kiraktam nekik két nagy cserépalátétet, úgy 8 cm mély kb...feltöltöttem vízzel...hihetetlen milyen ramazurit képesek csapni...a rigók veszekednek a verebekkel, meg az énekesmadarak mindenkivel...nagy pacsálás van...ha lenne egy jó gépem biztos kurva jó képeket tudnék csinálni róluk

Névtelen írta...

ismét nagyon plasztikus a beszámoló. néztem a képeket is - hát azért annyira nem szakadt az a palota!!

Road Warrior írta...

Valoban, itt egeszen jo ido van. Ma csak az ebedem izzasztott meg. Vagy kezdek mar kisse hozzaszokni. A vegen meg fazni is fogok...