2007. július 24., kedd

Onkeny eztetes

Napot!

Reg nem irtam mar, ennek oka egyreszt lustasagom, masreszt az, hogy egyre kevesebb tortenes van itt, amit erdemesnek tartok kozzetenni.

A minap befiettem vesenytars elemzesre, azaz felvettem a kapcsolatot egy kis utazasszervezo ceggel (amit mar otthon megtalaltam) es bejelentkeztem naluk egy turara. Ugymond a la carte rendszerben dolgoznak ok is, azaz az ember kivalaszt mindenfele megneznivalokat, aktivitasokat, ok jol osszeszervezik a programot, hozzarendelnek egy autot es egy sofort, oszt hajra.

Na, tegnap volt az elso napja ennek, zoldhajnalban 9-kor indultunk, elso allomashelyunk a varos legnagyobb krikett stadionja. Bar nem nemzetkozi meccs zajlott, kivalo alkalom volt, hogy megertsem (na ne vagjunk fel... megprobaljam megerteni) ezt a jatekot, aminel nincs nagyobb oruletet kivalto dolog Indiaban. Meg a mozi is masodik helyre szorul.

A stadionban epp valami korosztalyos bajnoksag/kupa dontoje volt, amit ket iskola fiucsapata vivott egymassal. De a szabalyok, ritusok ugyanazok, ugyhogy ezen keresztul probaltam okosodni. Vart ott egy faszi, aki magyarazta nekem a dolgokat.
Az a baj emberekkel az emberekkel, hogy abbol indulnak ki, hogy az ember legalabb valamennyit tud errol a jatekrol.
Igy hat felpercenkent felbe kellett szakitanom, hogy hiaba mondja nekem, hogy meg kell vedeni a wicket-et, ha nemtom mi az, meg hany run-t csinaltak eddig, ha fogalmam nincs azt hogyan erik el. Annak, aki evtizedek ota ebben el, nehez a kalyhatol elindulnia.

Maga a stadion egyebkent kabe 80ezer ferohelyes, de jellemzoen 100ezer felett vannak benne, ha hozzavesszuk a hamis jeggyel erkezoket vagy a jegy nelkul belogokat. Azert az nem semmi, tekintve, hogy a palya kicsi es a nezoter kor alaku arenaszeruen oleli korul. Elkepeszto hangulat lehet telthaznal.



Egy ido utan egy 60 ev koruli erdekes fazon csatlakozott hozzank, fucsa volt, hogy angolul beszelt a tobbiekkel, de mint kesobb kiderult, Keralabol szarmazik es ott a mayalam a hivatalos nyelv. De itt azok is angolul beszelnek neha akik ki sem mozdulak Chennaibol.

No, ez az oreg az egyik iskola (akinek a diakjai jatszottak) igazgatoja volt, John Joseph atya - ugyanis egyhazi iskolarol van szo. A Don Bosco iskola halozat (?) tagja az o sulija is, ez valami vilagmeretu franchise rendszer lehet, mar en is hallottam rola valahol. Akit bovebben erdekel Bosco elete es a preventiv neveles elve, nezzen utana itt. John atya jart mar Magyarorszagon is, de gondolom 30 evvel ezelott... meg is kerdezte, hogy akkor most ott milyen rendszer van - meg kommunizmus, vagy mar mas. Kijuott, hogy jelenletevel is buzditsa a csapatat, egesz veletlenul talalkoztam vele, nem volt a program resze.

Az oreg valamit nagyon tudhat, mert amikor lementem vele a kispadokhoz (mert o lemehetett oda) egybol ott termett egy fazon muanyag szekeket dugott a fenekunk ala, kavet hozott az oregnek, nekem hideg vizet, lelkesen udvozolte a krikett szovetseg nemtommilyen keviseloje is, ugyhogy egesz VIP fogadtatasban volt reszunk.
O vegre felvazolta a jatek alapjait es a meccs kozben probaltam megerteni mi is tortenik a palyan. Emberem szerint ez a vilag legegyszerubb jateka, de szerintem mi ugyanezt mondanank a focira.

No, nezegettem a krikettet valameddig, majd utam kovetkezo allomasa a kabe 50 kilometerre fekvo Mamallapuram, ahol a GRT Temple Bay hotel volt a cel. Itt ugyanis allitolag ki lehet probalni a katamarant. Amirol mar irtam korabban.
Hm... nagggyon kellemes relax hely ez a szalloda, a szobak egy resze a foepuletben, mas resze onallo parti bungalokban talalhato, 5 csillagot kapott, van is miert.

Eloszor ebed, mert mar majd etlen halltam, grillezett sajt valamifele zoldsegekkel es onion kulcha, ami hagyma izesitesu kenyerfele, nem is probalom meg elmagyarazni mi az... lepeny. Ja, meg egy sor. Eleg is volt ehgyomorra ennyi.
Erdekes, hogy a kaja/pia egyaltalan nem olyan draga az 5* helyen (joparat vegigettunk mar)... ok, aranyaiban lehet, hogy 3x annyiba kerul, mint egy egyszeru varosi etkezdeben, de mondjuk ugy, ezer forint alatt volt minden kaja. Azert az barati. A sor itt volt az egyik legolcsobb eddig.

Kaja utan mentem egy kort a szallo parkjaban es a parton: minden kinosan rendben tartva, homok felgereblyezve, fu szepen nyirva, korrekt medencek megemelve, hogy jo kilatas legyen a tengerre... fuggoagyak a part menten. Hat ja. Igy is lehet.



Ezutan mentem katamaran turara, de mint kiderult ez nem a fa katamaran, hanem egy uvegszalas csonak. Csak egy darab felig szetesett fa katamaranja volt a hotelnek, epp most igyekeznek vasarolni ujakat. Az itteni srac is azt mondta, hogy mar szinte alig hasznal valaki ilyen takolmanyt, mert midenki kapott a szokoar utan uj hajot, ebben kenyelmesebb is halaszni. Hat, egye fene, kimentunk a vizre, vegulis igy is elvezetes volt, mentunk egy nagy kort, megneztuk a viz ala kerult "shore temples" - valaha a tenger par szaz meterrel beljebb lehetett, mert 2-3 templomot olyan szinten ellepett az ocejan, hogy 10 centi all ki a tetejukbol.

Felora pont eleg volt a hajokazasbol, mert utana egy ora kellett a regeneralodasomhoz. Talan nem volt annyira jo otlet 10 perccel ebed utan menni hajokazni... ugyhogy vissza a legkondiba, be a barba, egy kis rum es egy friss lime soda.
Nem lenne belolem jo halasz.



Miutan nagyjabol magamhoz tertem, elindultam a szallo teruleten, kulon epuletben talalhato Ayush Therapy Centerbe, ugyanis be voltam jelentve valami uberfasza ayurvedikus masszazsra. Igaz, nemi csuszas volt a programomban, de volt hely, igy nem okozot gondot.

Az egesz procedura egy oras volt (amit en valasztottam, azaz az alalanos full masszazs, mert volt midenfele egyeb opcio is, egyikbol sem ertettem semmit). Eloszor bevezettek egy oltozobe, itt ruhaimtol megvalva kapam egy agyekkotot, ami akkora volt, hogy ahhoz kepest a Rudasban hordott pocstakaro furdolepedonek szamit.
Meg egy torolkozot.
A masszirozohely is nagyon ki volt talalva - fa- es koboritas, fa masszazs asztal, felhomaly, valamifele melegito berendezes, ahol a kulonfele olajokat es kenceket melegitik fel.

Ja, azt meg nem mondtam, hogy a masszor termeszetesen ferfi volt (itt nincs am olyan, hogy osszevissza keresztbe masszirozzuk a masik nemet), ez az elejen nemileg feszelyezett es onkentelenul az ugrott be, vajon mit erezhetnek a nok a nogyogyasznal. Hm. Az talan egy kotelezo rossz ez viszont nem kotelezo jo, tehat elhessegettem ezt a homofob gondolatfoszlanyt (ez az ember megiscsak egy tanult mester) es inkabb elveztem a masszazst. Az elso negyedoraban egy szeken ultem, a ficko pedig a fejemet buzeralta... hat az tuti, hogy a nagyresze humbug volt, de a nyomorgatastol az utogetesen at a zsebkendonyi homokkal valo nyomogatasig minden volt. Persze a fejemre kulonbozo olajokat ontott mindekozben, de azok jo illatuak voltak.

Miutan mar mindent meghuzott es megnyomott, ami a fejemen volt, hasra fekudtem a kinzopadon. Megint jotek az olajok, majd modszeresen vegigkent, dorzsolt, nyomogatott es amit el tudtok kepzelni tetotol talpig. Szo szerint. Aztan mindent ujra elolrol haton fekve. Nem reszletezem, ugyanolyan trukkok es fifikak tarkitottak ezt a mutatvanyt is, mit a fej eseteben, a kislabujjam huzigatasatol a terdhajlatom tudomanyos szurkalasaig.
Az egeszet egy arc masszazs zarta, majd egy (vegre normalis, rendes!) zuhany, amihez szinten kaptam valami zold porbol keszult ayurvedic trutymot, hogy azzal mossam le magamol az olajakat.

Osszessegeben nagyon jolesett, bar nem mondom, hogy ujjaszuletem. Hozzateszem, eletemben soha, sehol nem voltam meg masszornel, tehat nincs osszehasonlitasi alapom. Bar iden telen dogonfoldon nagyon elgondolkoztam, hogy igenybe veszem valami helyi vajakos vallakozasat, aki friss shea vajjal masszirozott.

Nohat, a na gyakorlatilag veget is ert, vissafele sikerult a legnagyobb dugoban a varosba erni.
A programom ma du. folytatodik block printinggel (ez valami kezmuipari cucc, textilezes, vagymi), majd bazarozas es esti templomlatogatas (este meg nem is voltam, amikor meggyujjak a lampasokat). A napot meg egy seafood eterem zarja, ahol ha minden igaz beleszagolhatok a fozes tudomanyaba. Csinalok mondjuk egy fish curryt.

Na, beszamolo folytatodik, ha nem is ma, de mondjuk holnap. Kepeket majd toltok fel - de errol ugyis irok.

Nincsenek megjegyzések: