2007. július 7., szombat

A fonal felszedese...

Joestet!

Nehezen megy mostanaban ez az iras... kicsit le is vagyok lassulva, mert az elmult 2 napban nem voltam tul jol, valamifele fertozes vagy kitudja mifele heveny korsag lett urra rajtam - szoval epp labadozom.

Demegmielottbelekezdenek - unnepeljunk egyutt, ma egy honapja vagyok itt!

Na, jojjon nemi potlas, amig meg emlekszem, mit csinaltam ;)

Par napja a napot kette osztottam ket "kollegam" kozott, delelott Dinesh-sel (szokasos motoros hurcolo emberem) elmentunk egy-ket templomot megnezni. Tudjatok, ez meg mindig az, mit 2 (3?)hete tervezek. Hat, most sem lettunk sokkal beljebb, sikerult egyet megtekinteni meg a deli zaras elott. Gondoltam, majd utkozben megnezzuk a Big Mosque nevu mecsetet, ugy is ott van a szomszedsagban. De ez sem jott be, negyedoraval azelott ok is beartak.
En nem ertem mi ez a napkozbeni zaras-mania. Mit csinalnak a hindu papok 12 es 4 kozott? Kabantartas Krishna szobran? Es a muszlimok?
A mecset egyebkent sem volt tul meggyozo kivulrol, nomeg a helyi szokasokat latva ugysem engedtek volna be. Erdekes, hogy ebbe a hindu templomba (mondjuk ki, na: Parthasarathy a neve) beengedtek minden fobb es mellek szentseghez, ellentetben a Kapaleeshwarar templommal, amit ugyan Shivanak szenteltek (egyszerusitve, ez ennel sokkal bomyolultabb), de ott tobb helyen ott volt a jel: nem hinduk, netovabb!

Na, ennyit sikerult a kollegaval sebtiben, majd 1 korul visszaertunk az irodaba. Tudtam, hogy itt lesz kaja, mert mondta elozo nap egy srac (Kausar), hogy most kapja meg az elso fizeteset a cegnel, igy (gondolom valami hagyomany lehet) megvendegeli ebedre a brancsot. Nekem is jutott egy jo adag chicken biryani, ezt be is nyomtam mielott indultunk volna tovabb.

Mert mar elozo nap megbeszeltuk az "unnepelttel", hogy delutan megnezzuk eszakon a halaszokat, meselt rola, hogy van ott neki valami haverja, meg egyeb ismeretsege, es ok el tudnak vinni valamifele hajokazasra. Az otlet onnan jott, hogy beszeltem neki a tervemrol, miszerint megneznem/kiprobalnam az un. catamaran-t. Ne gondoljon senki valami ket "labon" allo kecses hajora, ez ennel sokkal remisztobb szerkezet, ime:



Ez pontosan az, aminek latszik, 5-6 faronk osszekotozve valami zsineggel. A helyi halaszok kisebb portyakra ezzel a szerkezettel indulnak neki... a tengernek.

Nem tudom, hogy sajnos vagy szerencsemre, de kiderult, hogy a 2004-es szokoar (vagy hivhatjuk divatosan cunaminak, esetleg meg tudalekosabban tsunaminak) az osszes letezo ilyen szerkezetet, melyek - nem meglepo modon - a parton sorakoztak, elemeire bontotta, igy megszunt letezni. Egyebirant hivatalosan is megtiltottak a hasznalatat, merthogy... veszelyes (?) vagy nem is tudom miert. Gondolom az elmult 1000 evben ezt hasznaltak, nyilvan szivesen hasznaltak volna tovabb is. Na mindegy, allitolag delebbre (a hullok iranyaba) meg van beloluk, majd meglatjuk.

A lenyeg, hogy Kausarnak nem sikerult mobilon elernie a haverjat, igy nem mentunk el abba a bizonyos halaszfaluba, ezert az egesz catamaran kerdezoskodest az un. fishermen's port nevu helyen vegeztuk, ami meglepo modon a halaszok kikotojekent szolgal. Illetve eloszor a molon, nem is a kikotojukben.



Miutan megtudtuk, hogy catamaran mar nincs, probaltak befuzni, hogy menjek el egy nagyobbacska halaszhajoval, korbevisznek fel orat 2000 rupiaert. Kausar udvariasan elmagyarazta nekik, hogy sem amerikai nem vagyok, sem komplett idiota, igy ha esetleg a tizedet mondanak, akkor talan lehetne uzlet. De nem lett, engem annyira amugy sem vonzott most ez a lehetoseg.

Volt viszont jottunknek egy masik celja is, meghozza az, hogy megnezzuk (amennyire lehet) a het latvanyossagat. Elozo nap kotott ki ugyanis a chennai-i kikoto mellett a vilag egyik legnagyobb hadihajoja, a USS Nimitz. Nem mindennap jar az ember varosaban ilyen giga kepzodmeny, nosza.
A halaszok is lattak fantaziat az ideiglenes atrakcioban, ugyanis szinte lancban vittek a csonakonkent 5-6 embert fejenkent 20 ruppoert... igen am, de csak a hullamtoro gaton alig tul. A naaaagy hajo meg vagy 5-6 tengeri merfoldre horgonyzott onnan ugyhogy a nagy es meltosagteljes sziluetten kivul nem sokat lattunk.
Visszafele kicsit nyavalyogtam, hogy ezt akar mondhattak volna elore is, mert ez igy lofing, de aszontak, nemhogy a kozelebe, de meg annak az iranyaba sem hajlandok menni, mert fosnak nagyon. Egyreszt a csonakjuk nem regisztralt, masreszt ha az lenne sem vihetnenek utasokat, harmadresz csak nem mehetnek arra es kesz. Probalkozam/tunk utana nagyobb osszegekkel is, hiszen errefele csak a penz beszel, de nem. Merthogy tegnap is lecsuktak 2 halaszt, mert arra mereszkedtek.

Na, mivel itt tobb latnivalo nem volt elmentunk a 300 meterre talalhato kikotobe, ez tobb szempontbol is erdekes volt. egyreszt itt bepillanthattam a halaszok mindennapi eletebe, nezhettem a delutani nyuzsgest, ahogy keszulnek a kovetkezo napi menetre (altalaban este futnak ki es hajnalban ternek vissza), koteleket tekergetnek, halot bogoznak, hajot buzeralnak.
Ha a helyi srac nincs velem, valoszinuleg magamtol nem jovok be ide... a fiuk szerintem csak a TV-ben (ize, az valszeg nincs nekik) vagy plakaton lattak eddig feher embert. Kausar viszont marhanagy segitseg volt, mindent megkerdezett, amit tudni akartam, forditott, magyarazott. Kikerdeztuk az egesz bigadot a halaszoktol a hajoepitokig. Merthogy uj hajokat is epitettek ott, felujitasokat is csinaltak - errol majd lasd a fotokat. Mar tudom az osszes uj hajo arat is motorral es anelkul, szoval ha valaki Chennaiban szeretne halaszhajot vasarolni, hivjon bizalommal! ;)

Kausar egy brigaddal meg is allapodott, hogy alkalomadtan elvisznek engem (vagy tobbedmagam) egy turajukra, ami ugy 5-6 oraidotartamu es szamomra kellemes modon a masodik napi tura reggel 9-tol van. Hosszas alkudozas K. altal, en addig fotozgattam, majd telefonszamot csereltek a mesterrel, dolog elintezve. Egy ember 500 ruppo, egy egesz csapatot (4 ember) elvisznek egy ezresert. Nem rossz...
Utana meg dumaltunk masokkal a szokoarol, merrol jott, mekkora volt, mit (nem) tort ossze, stb. Nomeg melyik hajoval mennyi idore, milyen messze mennek, atlag mennyi halat fognak es milyen ertekben, mennyi a fix koltseguk... Huh, errol nagyon sokat lehetne irni.

En viszont itt felbeszakitom magam, mert egyreszt valahol ezt meg kell tennem, masreszt marketing okokbol ugy gondolom jobb lesz, ha az izgalmas folytatassal csak holnap jelentkezem, harmadreszt labadozo fazisban vagyok es az anyukam most biztos azt mondana, hogy miert nem megyek mar aludni ahelyett, hogy azt a k. szamitogepet utlegelem.

Tehat a holnapi headline-ok Blikk stilusban:

- Megtalaltak a pusztito betonfalo tehenet!
- Drama: vajon lattak-e vegul hoseink a nagy amerikai cirkalot?
- Elvezzunk Krisztussal!
- Guiness rekord kiserlet - sikerul-e az, ami meg senkinek azelott?
- Tulelo lexikon: hogyan szabaduljunk duhos muszlimok karmai kozul?

Latom... a tenyer izzad, a szaj cserepesedik, a sziv hevesebben ver... de holnaig varnotok kell :)

Jojjon hat az esti fertotlenito rum (most mi van, ket napja nem ittam semmit!) es a gyogy-alvas.

Jocakat!

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Háát, ez valóban más, mint a Badacsony-katamarán... :-)

Névtelen írta...

volt egy csávó annó...valami svéd vagy dán...inkább svéd...thor hejjerdal, vagy valami ilyes...na az találta ki, hogy épített korabeli módszerekkel egy viking vitorlást, mert bizonyítani szerette volna, hogy a vikingek igenis képesek voltak átszelni az atlanti óceánt...na az a hajó nézett ki ilyen bizalomgerjesztően : )))

Road Warrior írta...

Hat pedig en el vagyok tokelve, hogy kiprobalok egy ilyet... bar asszem ikabb napal, pedig gondolkodtam azon is, hogy ejszaka :) Eloszor talalni kellene egyet.
Majd beszamolok!